מתנה

שכר של פחות מ 4000 שקלים בחודש

כמעט מחצית מהנשים בדרום מרוויחות פחות מ 4000 שקלים בחודש. 46% מהנשים בדרום משתכרות פחות מ-4000 ₪ לחודש. נתונים אלה הוצגו היום בפני הוועדה לקידום מעמד האישה שדנה על שכר נשים וקידום נשים בתעסוקה בפריפריה, על ידי אורלי אלמגור לוטן ממרכז המחקר והמידע של הכנסת:


במחוז הצפון כ-19% מהגברים משתכרים פחות מ-4,000 ש"ח בחודש, לעומת 43% מהנשים; כ-
20% מהגברים במחוז זה משתכרים 10,000 ש"ח או יותר, לעומת 7% מהנשים. ארנה הוזמן בכור, מנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל הסבה את תשומת לב הוועדה ששלוש מבין 5 נשים שעומדות בראשות עיר או רשות מקומית מכהנות בדרום – ראש עיריית ערד, מצפה רמון ומועצה מקומית בני שמעון. "אי אפשר לחשוד בי שיש לי זיקה פוליטית לראש עיריית ערד", אמרה המנכ"ל הוזמן, "אבל אני מלאה גאווה לראות איך היא ממתגת את ערד ולא נבהלת מחומות. כיף לעבוד עם נשים שיש להן עוצמה ומנהיגות". הוזמן דיווחה לוועדה גם שארבע מבין ששה ראשי אגפים במשרדה הן נשים.



יו"ר הוועדה ציפי חוטובלי הזכירה להוזמן, שבצד הצלחות אלה יש בידי הוועדה נתונים מטרידים על פערי שכר קשים בין נשים לגברים שמותירים את נשות הפריפריה הרחק מאחור: "אני מאד משבחת את הנשים שהגיעו לעמדות השפעה, אבל מה אתם עושים כדי לצמצם את הפערים בפריפריה בין נשים לגברים ובין הפריפריה למרכז? אני מבקרת בצפון ובדרום ונתוני התעסוקה מדאיגים. חסרים מקומות עבודה איכותיים. אם רוצים לחזק את הנגב, אי אפשר להציע לנשים משכילות עבודה במשחטה. מה אתם עושים כדי ליצור מקומות עבודה לנשים משכילות? מה החסמים בפני אוכלוסיית הנשים שאינה מצליחה להתרומם מעל שכר של 4000 ₪?"



המנכ"ל הוזמן דיווחה לוועדה על הטיפול במשפחות אנשי צבא קבע במסגרת מעבר מחנות צה"ל לנגב. המשרד מרכז מידע מכל משרדי הממשלה על מנת לתת מענה לכל משפחה במכלול הסוגיות המעסיקות משפחה במעבר – החל מתעסוקה הולמת לאישה, מגורים, חינוך ותרבות פנאי. "ברור לנו שהאישה היא אבן הבוחן שלנו והיא זו שתחליט אם המשפחה נשארת הנגב או לא. אם היא תמצא תעסוקה הולמת, חינוך טוב לילדים ואפשרות לבלות את שעות הפנאי שלה ברמה שהייתה רגילה, הרווחנו עוד משפחה איכותית".


"יש פרויקטים לפיתוח הנגב לטווח הבינוני, 5-7 שנים", אמרה יו"ר הוועדה ציפי חוטובלי לסיכום, "אבל אסור להזניח את השנים הקרובות. פתיחת בית הספר לרפואה בגליל ומעבר צה"ל לנגב הם הזדמנויות למנף סביבם תעשיית הי טק. אבל אלה יצלחו רק אם ייעשה מיפוי נכון של מרכים של אוכלוסיות, ויתייחסו לכל פלח על פי צרכיו הייחודיים. יש בפריפריה מיעוטים ויש אוכלוסיה חרדית, יש עולים ויש וותיקים. חייבים לבדוק מה החסמים בכל פלח אוכלוסייה ולראות איך אפשר לשפר את שכרן של הנשים ולתגמל אותן בהתאם ליכולותיהן האמיתיות".

אין תגובות:

5 דברים שכדאי להמשיך לעשות אחרי שהקורונה תיעלם

אתם משתוקקים כבר לקרוע את המסכות מהפנים, למלא את בתי הקפה והמסעדות ולטוס ליעד מחוץ למדינה. החיסונים כבר בישראל וזה הזמן לחשוב על היום שאחרי....