מתנה

ויקיליקס והבוטנט Mega-D מככבים בפעילות הספאם

ויקיליקס והבוטנט Mega-D מככבים בפעילות הספאם בחודש דצמבר. זאת על פי דו"ח ניטור הספאם של מעבדת קספרסקי. בחודש דצמבר ניצלו הספאמרים את העניין הרב שנוצר סביב אתר ויקיליקס ובמקביל התמקדו בפעילות המסורתית שלהם בתקופה זו של השנה סביב חג הקריסטמס והשנה האזרחית החדשה, כך עולה מדו"ח ניטור הספאם של מעבדת קספרסקי לחודש דצמבר. מעבדת קספרסקי, יצרנית פתרונות ניהול אבטחת תוכן, מיוצגת בישראל על ידי פאוור תקשורת.


האנליסטים של קספרסקי זיהו מספר קמפיינים גדולים המתבססים על הודעות ספאם שקראו למשתמשים להפיץ קישורים לאתר ויקיליקס בשם הדמוקרטיה. הספאמרים גם שילבו את השם ויקיליקס במסגרת הטקסט המשובש בו הם משתמשים כדי לנסות ולעקוף מסנני ספאם. הם השתמשו בעיקר בציטוטים מחומרים שפורסמו באתר, או בחדשות שהתפרסמו ברשת אודותיו. ניסיון מעניין נוסף של הספאמרים לעקוף את הפילטרים היה לשלב את המילה ויקיליקס בקישורים עצמם.



בחודש דצמבר, נותרה הודו המקור הגדול ביותר של ספאם, כשהיא אחראית ל- 9.9% מסך תעבורת הזבל העולמית. רוסיה הייתה הבאה בתור עם 8.5%, כשהיא עוברת את איטליה (4.8%) ו-ויטנאם (4.7%). ברזיל סוגרת את החמישיה הראשונה עם 4.4% מהספאם העולמי. במקביל, חלה ירידה חדה בתפוקת הספאם במערב אירופה ל- 1.6%. בריטניה מובילה את היבשת עם 4.3%, צרפת עם 2.2% וגרמניה עם 1.8%.



קבצים המכילים קוד זדוני נמצאו ב- 1.75% מכלל הודעות הדואר האלקטרוני, עליה קלה בלבד ביחס

לחודש הקודם. כמו בנובמבר, הקוד הזדוני זוהה בעיקר בהודעות שהתקבלו על ידי משתמשים בהודו,

רוסיה ו-ויטנאם.


בחודש דצמבר חזרה המלחמה על חוקיות הבוטנט למרכז הזירה עם פתיחת ההליך המשפטי בארה"ב
נגד אולג ניקולנקו מרוסיה, החשוד בהקמת והפעלת רשת הבוטנט Mega-D המוכרת גם כ- Ozdok.

במחשבים הנגועים שסופחו לרשת הבוטנט נעשה שימוש להפצת ספאם המכיל מודעות למכירת מוצרים
רפואיים ומוצרי מעצבים. נטען כי בפעילות השיא שלה, הפיצה הרשת כ- 30 עד 35 אחוז מהספאם העולמי.



"דואר הזבל בחודש דצמבר עוסק ברובו בנושאים הקשורים לקריסטמס ולשנה החדשה. אבל ב- 2010 הזרקור הופנה לויקיליקס שהפך מוקד להתעניינות עצומה ברמה הבינלאומית", אמרה מריה נמסטניקובה, אנליסטית בכירה בקספרסקי. "ממש לפני תחילת החגים זיהינו ירידה עצומה בכמות הספאם. זו תופעה עונתית – בסוף השנה מתמעטת הפצת הספאם משום שמחשבים נגועים רבים פשוט אינם פועלים. המשפט נגד הספאמר ניקולנקו, מראה לנו עד כמה יש צורך בחוקי אנטי ספאם נוקשים יותר ברוסיה. נכון להיום, אחד מהשחקנים הגדולים ביותר בעולם הספאם אינו עומד לדין במדינתו שלו, בגלל בעיות חקיקה".

אין תגובות:

5 דברים שכדאי להמשיך לעשות אחרי שהקורונה תיעלם

אתם משתוקקים כבר לקרוע את המסכות מהפנים, למלא את בתי הקפה והמסעדות ולטוס ליעד מחוץ למדינה. החיסונים כבר בישראל וזה הזמן לחשוב על היום שאחרי....