מתנה

שביתת אזהרה במערכת הבריאות

בתום ישיבה סוערת בהסתדרות הרפואית הוחלט: שביתת אזהרה בת 48 שעות, שתחל ביום שלישי ד"ר ליאוניד אידלמן,יו"ר הר"י: אנו קוראים לאוצר לנצל את הימים הקרובים על מנת לקדם את המו"מ. אנו מוכנים לשבת לשולחן המו"מ 24 שעות ביממה בכדי להציל את מערכת הבריאות"

הנהלת ההסתדרות הרפואית בישראל התכנסה הערב (יום א') לדון במבוי הסתום אליו נקלע המשא ומתן עם האוצר. יו"ר הר"י, ד"ר ליאוניד אידלמן, פרס בפני חברי ההנהלה את המצב. ד"ר אידלמן ציין כי למרות שחזרנו והתרענו על המצוקות של המערכת בפני האוצר והמעסיקים והודענו להם כי הם עומדים בפני צונאמי, נראה
כי האוצר מסרב להבין את הבעיות לעומקן. במקום לשבת לדיון ענייני לפתרון הבעיות קבלנו מכתב שכל מטרתו לצורכי בית הדין. עבור האוצר מדובר בעוד מחשק מו"מ, עוד מילים שמופרחות לאוויר אנחנו רואים לנגד עניינו את החולים ואת המערכת הקורסת."

בתום הישיבה, ולאחר שחזרו ואמרו כי למרות שאין הם מעוניינים בשביתה שעלולה לפגוע בציבור המטופלים, להחריש בעת הזו יהיה בכך משום הפקרת החולים לעתיד, החליטו חברי הנהלת ההסתדרות הרפואית להכריז על שביתת אזהרה בת יומיים. זאת, על מנת לאפשר לאוצר לנצל את התקופה הזו לחידוש המשא ומתן ולמציאת פיתרון הולם לבעיות הקשות בבתי החולים ובמרפאות הציבוריות. 

שביתת האזהרה תחל ביום שלישי בבוקר ותהיה בתוקף בכל מערכת הבריאות הציבורית בארץ. בתי החולים יפעלו במתכונת שבת. בקופות החולים לאומית וכללית השביתה תהייה בת 24 שעות, המרפאות תהיינה סגורות ובכל אזור תישאר מרפאת חירום פתוחה.

יו"ר הר"י, ד"ר ליאוניד אידלמן: "עשר שנים פעלנו מול משרדי הממשלה על מנת להתריע על הבעיות הגדולות
במערכת הרפואה הציבורית. עשר שנים שבהן דיברנו עם כל מי שהיה מוכן להקשיב, וראינו שדבר לא נעשה.
בשנה האחרונה, כאשר הבנו שהמצב מחריף, ושעוד מעט לא נוכל לתת למטופלינו את הטיפול הראוי – החלטנו לפעול באופן נחרץ יותר מול האוצר. לאחר חודשים של משא ומתן, צר לי לומר כי האוצר אינו מעוניין בהבראת המערכת, בהוספת מיטות בבתי החולים, בהוספת תקנים לרופאים, ובטיפול מעמיק בבעיות הקיימות.

"כל זה מביא אותנו לצעד קשה מאוד מבחינתנו – שביתת אזהרה. לא קל לנו לעשות זאת, אך נראה שרק כך
יבינו את מצבה הקשה של מערכת הבריאות הציבורית. אנו מקווים שהאוצר ישכיל לנצל את פסק הזמן על מנת להתכנס ולפתור את הבעיות".

אין תגובות:

5 דברים שכדאי להמשיך לעשות אחרי שהקורונה תיעלם

אתם משתוקקים כבר לקרוע את המסכות מהפנים, למלא את בתי הקפה והמסעדות ולטוס ליעד מחוץ למדינה. החיסונים כבר בישראל וזה הזמן לחשוב על היום שאחרי....