מתנה

זוהר ארגוב עשרים וארבע שנים בלעדיו


זוהר ארגוב
נולד: 16.07.1955
נפטר: 06.11.1987


ים של דמעות בשתי עיניי שרה נינט טייב בתוכנית הטלוויזיה הפופולרית "כוכב נולד" וריגשה מעל למיליון צופים. לא לשווא נבחר השיר הזה לגמר. ים של דמעות הוא אחד השירים המרגשים ביותר של זוהר ארגוב מי שהיה הכוכב החם ביותר במוזיקה במדינת ישראל בשנות השמונים. בשנת 1984 יצא לאור האלבום "ים של דמעות" מתוכו השיר האלמותי ים של דמעות, שייזכר כנראה כאחד השירים הטובים ביותר והמרגשים ביותר שהניח אחריו זוהר ארגוב. אם ישנו מישהו שטרם שמע את הביצוע המקורי לשיר הזה, כדאי מאוד שישיג לו עותק ויאזין לביצוע המקורי הקורע לב. ארגוב ניחן בקול נדיר קול זמיר בעל עוצמה אדירה קול פעמונים אבל חזק וצלול.



חלפו 24 שנה מאז נפטר זוהר ארגוב. ושיריו עדיין משודרים בתחנות הרדיו השונות (לרבות גלגל''צ) זמרים מחדשים את שיריו, ונדמה כאילו היה כאן מאז ומעולם. אילו היה חי היום היה בן 56, כלומר צעיר יותר משלמה ארצי או צביקה פיק. אילו היה ניתן לשכתב את ההיסטוריה ולשנות את העובדה שהתמכר לסמים, סביר להניח שהיה מקבל בימנו מעמד על כבכיר וחלוץ המוזיקה הים תיכונית ואף זוכה לתוארי כבוד רבים, מקליט מאות להיטים חדשים ועשרות אלבומים מדהימים, ומממש את הפוטנציאל העצום הגלום בו.



בשנת 1980 יצאה לאור קלטת בשם "אלינור". יהודה קיסר נגן גיטרה שליווה בשעתו את זוהר ארגוב (שם אמיתי – זוהר עורקבי) הביא הקלטה של זוהר לאמרגן מאיר ראובני שמאוד התלהב והזדרז להחתים אותו חוזה. הקלטת הזאת הפכה למוצר חם בשוק ונמכרה בקצב מסחרר. שנה לאחר מכן יצאה לאור קלטת נוספת בשם "היו זמנים" שמתוכה בולט השיר "את לי לילה" שהלחין בועז שרעבי.


בפרק זמן קצר מאוד זוהר ארגוב נסק למעמד של כוכב על וכראוי לכוכב שביסס את מעמדו בשני האלבומים הקודמים, מקבל זוהר טיפול הולם בכל מה שכרוך בהפקה והקלטה. לצורך הקלטת האלבום השלישי שנקרא "נכון להיום" נשכרים שירותיהם הטובים של נגנים מהשורה הראשונה כגון: אלון הילל, חיים רומנו ושמוליק בודגוב כאשר ננסי ברנדס מנגן בקלידים וסינתסייזר ואף מגייסים לפרויקט את התזמורת הפילהרמונית. האלבום הזה ללא כל ספק מביא לא רק להיטים אלא גם הפקה איכותית ומושקעת. בין הלהיטים הבולטים – "כך עברו השנים" "הפרח בגני" "שיר פרטי". האלבום "נכון להיום" יוצא לאור בשנת 1982 וכצפוי זוכה להצלחה מסחררת.


היתה זו תקופה בה זמרים מהז'אנר הזה נחשבו זמרי קסטות ולזוהר חלק נכבד במהפכה התרבותית – מוזיקלית שהתחוללה בארץ בשנות ה 80. ארגוב הפך לסמל ואף סלל את דרכם של אומנים ים תיכוניים אחרים שבאו בעקבותיו. ניתן היום לומר שאלמלא זוהר ארגוב אז, לא היו לנו היום אייל גולן, קובי פרץ, או שרית חדד (בוודאי לא כפי שהם מתקבלים היום בתקשורת ובציבור). בעקבות הצלחתו הגדולה של זוהר החלה פריחה של המוזיקה הים תיכונית. אפילו אומנים כמו יהודה פוליקר שעשו רוק (להקת בנזין) קלטו את עוצמתה וקסמה של המוזיקה הים תיכונית. יהודה פוליקר יצא באלבום שירים בסגנון יווני ואילו מיקי גבריאלוב הפליא בשירים בסגנון טורקי.



פרשת מותו של ארגוב לוטה בערפל כבד. מספר ימים לאחר שנעצר נמצא מת בחדר המעצר בראשון – לציון. המשטרה קבעה שארגוב התאבד. למען ההגינות ראוי לציין שישנה טענה שזוהר כלל לא התכוון להתאבד אלא רק לקבל את תשומת הלב של השוטרים במעצר והתוצאה הטרגית היא תקרית מצערת וכלל לא מתוכננת. הבמאי ערן ריקליס קלט את הפוטנציאל הטמון בחייו הטרגיים של ילד למשפחת קשת יום ששואף להיות כוכב, מגשים את חלומו, מטפס לפסגות ושוב מתרסק וצונח לתהום – הסרט הפך להצלחה קופתית גדולה ואף העצים את המיתוס והסמליות בחייו ומותו של זוהר ארגוב. קברו המפורסם של זוהר ארגוב עוצב בצורת גיטרה ונמצא בשיכון המזרח ליד ראשון לציון העיר בה נולד וגדל.

אין תגובות:

5 דברים שכדאי להמשיך לעשות אחרי שהקורונה תיעלם

אתם משתוקקים כבר לקרוע את המסכות מהפנים, למלא את בתי הקפה והמסעדות ולטוס ליעד מחוץ למדינה. החיסונים כבר בישראל וזה הזמן לחשוב על היום שאחרי....