מתנה

טיפים לעבור את החורף בשלום


טיפים חשובים ומועילים מרשת ניו-פארם, שיסייעו לעבור את החורף בשלום. האם ארון התרופות שלכם כבר מוכן לחורף?! שינויי מזג האוויר ועונת החורף הם הזדמנות מצוינת לעשות סדר בארון התרופות הביתי, רשת ניו-פארם מציעה ללקוחותיה מספר טיפים שיעזרו לעבור את החורף בשלום. שינויי מזג האוויר ועונת החורף מחייבים אותנו להיערך בהתאם ולהצטייד בתכשירים ובתרופות למניעה ולטיפול בתופעות דוגמת הצטננות, שיעול, שפעת וכדומה. כמו כן, זוהי הזדמנות נהדרת לעשות סדר בארון התרופות ולזרוק תרופות שפג תוקפן.חאתם עמשה, הרוקח הראשי של רשת ניו-פארם, ממליץ מה לשים בארון התרופות הביתי לקראת העונה הקרה:

ויטמין C

נוגד חמצון חשוב מאוד, הנחוץ ליצירת החלבון קולגן, המאפשר יצירת רקמות ועצמות יציבות ושומר על נימי הדם והשיניים. המינון המומלץ למבוגרים הוא עד גרם ביום. לאנשים שסובלים מצרבות ומחומציות יתר בקיבה מומלץ להשתמש בויטמין C לא חומצי.


משככי כאבים ומורידי חום

כדאי שיהיו בארון התרופות כדורים למבוגרים וסירופ לילדים להורדת החום. ניתן להבחין בין שני חומריים פעילים עיקריים בתרופות אלו: פאראצטמול (כגון אקמול, דקסמול) או איבופרופן (נורופן, אדויל, ארטופן). ההבדל העיקרי בין שתי הקבוצות הוא במשך ההשפעה. פאראטמול משפיע ל- 4-5 שעות ואיבופרופן משפיע ל- 8-9 שעות. במקרים בהם יש קושי להוריד  חום ניתן לנסות ולשלב בין התרופות.

לכסניות לכאב גרון

ישנם שני סוגים של לכסניות, תרופות הנמכרות ללא מרשם או טבליות על בסיס טבעי. התרופות מכילות מאלחש מקומי להקלת הכאב וחומרים לחיטוי הגרון. הלכסניות הטבעיות מכילות רכיבים מן הצומח. אופן השימשו בשני הסוגים זהה, ליטול טבלייה אחת בלבד כל שעתיים שלוש.
טיפות, תרסיס או ג'ל להקלת גודש באף
קיימים מגוון תכשירים להקלה על גודש באף. ישנם תכשירים המגיעים בטיפות, תרסיס או ג'ל שגורמים לכיווץ כלי הדם באף. השימוש הנכון בתכשירים אלו הוא למשך 3-4 ימים. בנוסף, ניתן להשתמש בתרסיס מי ים לניקוי מערות האף וטיפול בגודש.


מכשיר אדים

בתקופת החורף יורדת הלחות באוויר, בנוסף שימוש במכשירי חימום ביתיים כמו מזגן, רדיאטור וכד' מורידים עוד את הלחות. כל אלו גורמים לחלל האף יובש רב, מצב המאפשר התיישבות חיידקים ונגיפים בו. שימוש במכשיר אדים נפוץ בעיקר אצל ילדים, אך אין סיבה לא להשתמש בו גם בקרב מבוגרים - ככלל העלאת הלחות במהלך החורף באמצעות מכשיר אדים היא דבר בריא לכל אנשי הבית. מכשיר אדים קרים יכול לפעול 24 שעות ברציפות, אינו גורם לעיבוי מים, ומתאים בעיקר במקרים של אלרגיה נשימתית ולטיפול בסטרידור, כמו כן מתאים לשימוש בכל ימות השנה. חשוב לבחור מכשיר שקט, בעל תו תקן/ אישור מכון התקנים הישראלי. ישנה מגמת השתלטות של מכשיר האדים הקרים בשוק הזה ע"פ מכשיר האדים החמים המיתולוגי , זאת מכמה סיבות : א: מכשיר אדים קרים מגביר את הלחות באוויר ב.מכשיר בטיחותי עם מנוע והספק של הרבה שעות עבודה רצופות.

פריטים חשובים לכל עונות השנה
מד חום, פלסטרים, אמצעי חבישה, משחות לטיפול בכוויות.


עוד הוסיף חאתם עמשה: "מנתוני ניו - פארם עולה כי בכל רגע נתון, בכל משפחה ישראלית ניתן למצוא
בין שתיים לשלוש תרופות, שפג תוקפן או שאינן בשימוש. הימצאותן של תרופות מרשם לאורך זמן עלולה לייצר

מצבים בהם משתמש האדם בתרופה שלא לייעודה. אורך חיי התרופה הוא בין שנתיים לחמש שנים
כשהיא סגורה, תרופות פתוחות עשויות להתקלקל גם אחרי מספר שבועות ולכן אני ממליץ בכל תחילת עונה לעשות פסח בארון התרופות, על מנת למנוע סכנה לחיי אדם".

שיהיה לכולנו חורף בריא.

אין תגובות:

5 דברים שכדאי להמשיך לעשות אחרי שהקורונה תיעלם

אתם משתוקקים כבר לקרוע את המסכות מהפנים, למלא את בתי הקפה והמסעדות ולטוס ליעד מחוץ למדינה. החיסונים כבר בישראל וזה הזמן לחשוב על היום שאחרי....