מתנה

טיפול חדשני באקנה


חשיפה לאור עוזרת לטיפול באקנה אך במינון מוגזם היא עלולה להזיק לעור. טכנולוגיה חדשה המבוססת על מחקרים של נאס"א, מאפשרת להשתמש בגלי אור נקיים לניקיון העור מפצעי אקנה.

מרבית ממקרי האקנה חולפים עד גיל 20, אך ישנם מקרים בהם ישנה האצה בהתפתחות האקנה בגיל מאוחר גם לאחר גיל 30 בעקבות שינויים הורמונאליים. כ-80% מהסובלים מאקנה מרגישים בהקלה בעקבות חשיפת הפצעים לאור השמש, הבעיה שקרני אור השמש אינם ממוקדים על האזור הנגוע ומכילים קרינת
UV - אולטרה סגול, המזיקה לבריאות הגוף ולעור.
חברת "היפריון" הצרפתית, פיתחה טכנולוגיה המבוססת על מחקרים של נאס"א - סוכנות החלל האמריקאית לשימוש בגלי אור באורכים המסייעים לאיחוי וריפוי נגעי האקנה. אורכי הגל שנבחרו לטיפול ממקדים את סגולות הריפוי של האור לטיפול באקנה ואינם מכילים את הגלים הנלווים באור השמש שמזיקים לתאי העור.
מערכת ה Serenity שפותחה בהיפריון, מבוססת על טכנולוגיית LED המפיקה אור  למטרות רפואיות. המערכת מפיקה אנרגיית אור באורכי גל של 470, 625 ו-880 ננומטר. האור הכחול (באורך גל של nm470) נמצא יעיל במיוחד לטיפול בחיידקי האקנה ללא גרימת נזקים או תופעות לוואי כלשהן.
האקנה מתחיל כאשר הנקבוביות בעור סתומות או חסומות וכמות החיידקים תחתן מתחילה לשגשג בחומר הנקרא פורפירין שגורם לפצעונים. תהליך הריפוי באקנה נעשה כאשר האור המוקרן פועל על הפורפירין, עם חשיפתו לאור הוא עובר שינוי כימי ומחסל באופן סלקטיבי את חיידקי האקנה. לפי מחקרים שבוצעו בנאס"א תאי גופנו קולטים את הפוטונים שבאור ומנצלים את האנרגיה לתהליכים מטבוליים, כמו סנתוז חלבונים ואנזימים הדרושים לתיקון או לחידוש מרכיבי התא. האור מוקרן ממערכת ה Serenity על פני המטופל ובאמצעות שילוב ומינון של שלושת אורכי הגל מושג שיפור ואיחוי הנגע שנוצר עקב האקנה .

5 דברים שכדאי להמשיך לעשות אחרי שהקורונה תיעלם

אתם משתוקקים כבר לקרוע את המסכות מהפנים, למלא את בתי הקפה והמסעדות ולטוס ליעד מחוץ למדינה. החיסונים כבר בישראל וזה הזמן לחשוב על היום שאחרי....