מתנה

סילבסטר 2020


הנה חלפה לה עוד שנה וסילבסטר 2020 מגיע ובא. הסילבסטר נחגג ב 31 בדצמבר, כלומר ביום האחרון של השנה האזרחית. כאשר בחצות הליל  מתחלף התאריך לאחד בינואר,ונכנסת שנה חדשה. זהו סוג של חג עולמי שבו חוגגים כל אומות העולם את כניסתה של שנה אזרחית חדשה.



אך חג זה שנוי במחלוקת בישראל, יש אנשים היוצאים לחגוג, מתנשקים בחצות, ומבלים עד השעות הקטנות של הלילה. בערב זה מתקיימות אטרקציות רבות, ולא חסרים מקומות המציעים בילוי ספיישל לקראת השנה האזרחית החדשה. מצד שני ישנם ישראלים שמטעמים אידאולוגיים אינם מוכנים בשום פנים ואופן לצאת לבלות בערב הסילבסטר, בטענה שזה חג של נוצרים, ואין הם מוכנים להשתתף בחגיגה. הדעתנים שביניהם אומרים שבכלל אותו אדם בשם סילבסטר היה שונא יהודים. טענה שאף מחזקת את חוסר הרצון שלהם לחגוג בערב זה.

ובכן מיהו אותו סילווסטר? מדובר באפיפיור נוצרי, שחי במאה הרביעית לספירה, והתנגד לכך שיהודים יתגוררו בירושלים. יש הטוענים שהיה אנטישמי.

מדוע החג הזה כל כך פופולרי ונחגג בכל רחבי העולם? מהסיבה הפשוטה שחיינו מתנהלים על פי לוח השנה הלועזי, ואנו אכן חווים שנה אזרחית חדשה. מכיוון שיש פער של אזורי זמן, בין חלקי הגלובוס השונים, הרי שהשנה החדשה נכנסת בזמנים שונים בחלקים שונים על פני כדור הארץ. המדינה הראשונה שמקדמת את פני השנה החדשה היא ניו זילנד, ואחריה רוסיה.

5 דברים שכדאי להמשיך לעשות אחרי שהקורונה תיעלם

אתם משתוקקים כבר לקרוע את המסכות מהפנים, למלא את בתי הקפה והמסעדות ולטוס ליעד מחוץ למדינה. החיסונים כבר בישראל וזה הזמן לחשוב על היום שאחרי....