מתנה

עבודה ערבית מאת סייד קשוע


 הסדרה עבודה ערבית עונה שנייה
סדרת הדרמה הקומית עבודה ערבית עלתה לעונה שנייה בערוץ 2, רגע לפני עלייתה של העונה החדשה, שודר אתמול (יום שישי 16.07.10) מרתון העונה הראשונה של עבודה ערבית בערוץ 20. זו היתה הזדמנות מצויינת עבור מי שפספס או הפסיד פרק או מספר פרקים מהעונה הראשונה של הסדרה הנהדרת הזאת. היתרון הגדול במרתון השידורים של העונה הראשונה היה בראש ובראשונה בזה שהוא שודר בערוץ 20, נטול פרסומות, כך שהצפייה היתה רציפה ומהנה, בלי הפסקות של פרסומות. למעשה כל מי שלא צפה בעונה הראשונה, היה יכול אתמול לסגור פערים של חודשיים וחצי, בצפייה של יום אחד בלבד.



עבודה ערבית מהנה מאוד, מצחיקה, ואף מקרבת לבבות בינינו לבין אחינו הערבים – ישראליים. סייד קשוע כותב הסדרה, שספרו גוף ראשון יחיד כבר חורך את רשימות רבי המכר, הוא ערבי ישראלי, בעל טור בעיתון הארץ.

גיבור הסידרה – אמג'ד – נקלע למצבים מביכים מצחיקים, תוך כדי התמודדות עם שאלת זהותו, ונאמנותו. ההתלבטות האינסופית של אמג'ד, הרצון להרגיש שייך לחברה היהודית הנאורה(?) כל אלה יוצרים סיטואציות מצחיקות באינטרקציות בין יהודים לערבים. יחד עם אמג'ד עובד צלם ישראלי – יהודי בשם מאיר, שמכיר בחורה ערביה יפה מאוד (אותה מגלמת בחינניות רבה מירה עווד). כאשר אמו של מאיר שומעת שיש לו חברה ערבייה היא חוטפת התקף לב ומאושפזת בבית חולים.


כך למשל בפרק האחרון של העונה הראשונה, מכריז אוליגרך רוסי, שלרגל חג העצמאות השנה, יתרום מיליון שקלים לתינוק הראשון שייוולד בישראל אחרי חצות. כאשר נודע לאוליגרך שהתינוק הראשון שנולד אחרי חצות ביום העצמאות הוא תינוק ערבי, הוא לא מעוניין להעביר את הכסף. והתינוק (איך לא?)הוא תינוקו של גיבורנו אמג'ד. האוליגרך מטכס עצה וטוען שכתוב בתקנון מיליון שקלים לתינוק הראשון שייוולד כישראל אחרי חצות. כישראל, כלומר בשם ישראל. כך שאם הערבי רוצה לקבל את מיליון השקלים, יהיה עליו לקרוא לבנו ישראל. ההורים היהודים שבנם נולד מייד לאחר בנו של אמג'ד מתפללים לכך שאמג'ד ואשתו לא יהיו מוכנים לקרוא לבנם הערבי בשם ישראל. ואכן האם מתנגדת ורוצה שלבנה ייקראו איסמעיל. אך אביו של אמג'ד בתושייה רבה מוצא דרך כיצד להוציא מחצית מהמיליון, ועדיין לקרוא לתינוק בשם איסמעיל.

אין תגובות:

5 דברים שכדאי להמשיך לעשות אחרי שהקורונה תיעלם

אתם משתוקקים כבר לקרוע את המסכות מהפנים, למלא את בתי הקפה והמסעדות ולטוס ליעד מחוץ למדינה. החיסונים כבר בישראל וזה הזמן לחשוב על היום שאחרי....