אם עדיין אין לכם חשבון בפייסבוק, ואתם מאמינים שהגל הזה יחלוף ויעבור מן העולם, הרי לכם עוד הוכחה לעוצמתה של רשת חברתית זו. בבזק החליטו להשיק מעין דפי זהב בפייסבוק, והשקיעו בפרויקט כ 3 מיליון שקלים.
לראשונה אינדקס עמודי עסקים בפייסבוק. בזק משיקה מנוע חברתי לחיפוש עסקים בפייסבוק. מנוע החיפוש החכם של b144 יאפשר איתור עסקים התואמים מאפיינים אישיים של הגולש ב FaceBook
רן גוראון משנה למנכ"ל בזק: "מרבית הצרכנים מדווחים כי המלצת חברים היא הגורם המשפיע ביותר על בחירת עסק מקומי"
בזק משיקה מנוע חברתי לחיפוש עסקים בפייסבוק, באמצעות אתר b144. התרחבות b144 לרשתות חברתיות מאופיינת בפיתוח מנוע חיפוש חברתי, המאפשר לגולש בפייסבוק לאתר עסקים התואמים את העדפותיו האישיות וכן לבחור עסקים על פי המלצות חברים. בנוסף, לראשונה בישראל, יוכלו הגולשים לאתר עמודי עסקים בפייסבוק גם בחיפוש קטגוריאלי (מבלי לדעת את שם העסק במדויק). לצורך המחשה, עד היום לא ניתן היה למצוא בפייסבוק עסקים, אלא אם בעל העסק שילב את שם הקטגוריה, למשל "יוסי פרחים - תל אביב", בשם העמוד שלו בפייסבוק. בזק השקיעה במהלך כ- 3 מיליון שקל.
מסקר שערך מכון טלסקר עבור בזק עולה כי, למעלה מ- 65% מציבור משתמשי האינטרנט נוהגים לחפש מידע אודות עסקים באמצעות האינטרנט. מסקנה נוספת בולטת במיוחד היא כי כ- 57% מהגולשים באינטרנט מציינים כי בבואם לבחור בית עסק הם מסתמכים בעיקר על המלצות חברים או בני משפחה. גם בעולם, הנתונים מצביעים על כך שגולשים עדיין מחפשים מידע ועסקים באתרי החיפוש והאינדקסים הגדולים. ממחקר שנעשה על ידי eMarkter עולה כי 59% ממשתמשי האינטרנט מחפשים לפחות פעם בחודש עסק מקומי.
רן גוראון, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל השיווק של בזק, "בשנתיים האחרונות חלו שינויים דרמטיים באופן שבו אנו צורכים תוכן באינטרנט. מסקרים שערכנו עולה כי, צרכנים רבים מחפשים מידע לגבי עסקים ברשת, אך מרביתם מדווחים כי המלצת חברים היא הגורם המשפיע ביותר על בחירת עסק מקומי. כלומר הצרכן מעדיף לקבל מידע מאנשים שהוא סומך עליהם וכאן בזק נכנסת לתמונה".
במסגרת מנוע החיפוש b144 בפייסבוק, יוכלו הגולשים ליהנות מהיתרונות שמאפשרת הרשת החברתית. כלומר, בבואם לחפש עסק בתחום מסוים, הם יוכלו לראות את העסק שזכה להכי הרבה "לייקים" ובתי עסק שהובילו בחיפושים. כמו כן, מנוע החיפוש החכם של b144 ידע גם להשתמש במידע שהגולש בחר להעלות לפייסבוק שלו. כך למשל, נתונים כגון מיקום גאוגרפי, היסטוריית החיפושים של הגולש או עסקים הנמצאים בתחומי עניין של הגולש, ישמשו למיקוד תוצאות החיפוש. בנוסף, בזק מאפשרת לגולשים לשאול שאלות לגבי חיפוש בקטגוריה מסוימת, איתור תוכן ומציאת עסקים און ליין, בשעות הפעילות. כל אלו יעזרו וימקדו את החיפוש, במטרה לספק את התוצאה המתאימה ביותר עבור הגולש. במקביל, החלה בזק בתהליך מיפוי כל העסקים המופיעים במאגר החיפוש של b144 (כ- 300 אלף עסקים) על גבי הפייסבוק, במטרה להציג את עמודי הפייסבוק שלהם כחלק מתוצאות החיפוש של הגולשים. בנוסף, מתבצע המיפוי על מנת לשלב את הנתונים הנאספים במנוע החיפוש החברתי, כך שניתן יהיה לדעת אילו עסקים אוהבים החברים של כל גולש. בזק תעצב עמוד פייסבוק ללקוחות מפרסמים באתר b144, שאין להם עמוד וירצו בכך.
בתוך כך, עולה בזק בקמפיין, תחת הכותרת, "b144 עוזר לך לבחור". הקמפיין באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי יכלול טלוויזיה ואינטרנט וימשך כשבועיים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה