מתנה

לשפר את תדמית ישראל והישראלים בעולם

זה לא סוד שתדמיתה של ישראל בעולם אינה מלבבת. מעבר לעניין הפוליטי והסוגיה של השטחים והפלסטינאים הרי שאנו סובלים מדימוי שלילי בכלל כבני אדם. מדי יום ביומו נוחתים עשרות אלפי ישראלים ביעדים שונים בעולם. ב 2015 נרשמה יציאה של יותר מ 3 מיליון ישראלים לחו''ל. כאשר מחצית מהם, הגדילו לעשות וטיילו בשתי מדינות שונות במהלך השנה.

במאי 2016 יצאנו לטיול קצר לאוברהאוזן בגרמניה כדי לצפות בהופעה של ג'ף לין ELO. כמה מילים על המקום, זוהי עיירה ציורית כפרית ויפה, במרחק נסיעה של כ 30 דקות משדה תעופה דיסלדורף. כשצעדנו ברחובות הנקיים הבחנו שאין עמודי טלפון ואין עמודי חשמל. מסתבר שכל התשתיות תת קרקעיות. דמיינו לעצמכם רחובות ללא עמודי חשמל וטלפון. העיירה נראית רעננה ומעוצבת.
גרמניה אוברהאוזן


הנקודה החשובה שעליה רציתי לדבר היא שבכל מקום אליו הגענו דאגנו להותיר רושם חיובי. נהגנו באדיבות בנותני השירות השונים, ולא חסכנו בטיפים למלצרית בבית המלון, לעובדי הקבלה, ולחדרנית.

בכל ארוחת בוקר הקפדנו לתת 5 יורו למלצרית. בכל פעם שביקשנו עזרה כלשהי מפקידת הקבלה, לגבי אינפורמציה כלשהי, נתנו לה 5 יורו.

לנהגי המוניות עיגלנו את הסכום כלפי מעלה בנוסח "שמור את העודף" ודאגו שכולם ידעו שאנו מישראל. אתם בטיול, תיהנו, ומה זה עוד 100 שקלים טיפים אם אתם מקבלים שירות יוצא מן הכלל. בכל אינטראקציה, בין אם בשדה התעופה ואם בעיר תמיד דיברנו בכבוד לכולם, וקיבלנו כן יחס מכבד.

עלה בדעתנו שאם כל אחד היה עושה  את המאמץ הקל הזה, הרי שהיינו נראים באור חיובי, כאומה. כל ישראלי שנמצא בחו''ל, ולא משנה באיזו נקודה על פני הגלובוס, יכול להותיר רושם חיובי או שלילי. זה לגמרי תלוי בו. להיות מנומס ואדיב, פשוט להיות נחמד.


למה שווה לכם להיות אדיבים ונדיבים?

אפילו אם אתם לא פטריוטים ולא מעניין אתכם מה יגידו על הישראלים, עדיין שווה לכם לנהוג בנימוס ולתת טיפים. אם תפעלו ממניע האנוכי ביותר, עדיין זה כדאי לכם. אני רוצה לתת לכם דוגמה קטנה מהטיול שלנו.

בבוקר השלישי, כשנכנסנו לחדר האוכל של המלון, לא מצאנו שולחן פנוי. הייתם צריכים לראות איך המלצרית, שקיבלה אתמול טיפ, הזדרזה לארגן לנו שולחן במהירות שיא, ולא עזבה אותנו עד שקיבלנו את הקפה והחלב. אגב ההפוך הכי טעים ששתיתי אי פעם, כנראה בגלל החלב שהיה עשיר וטעים במיוחד.

בואו נשוב לייעוד המקראי שלנו, הייעוד הקדום של אבות אבותנו, להיות אור לגויים. להיות לדוגמה ומופת לשאר עמי העולם.

כאשר נשפר את התדמית שלנו כישראלים נרוויח עוד משהו חשוב. בל נשכח שיש המון ישראלים מוכשרים שהשתקעו בחו''ל. מדברים על בריחת מוחות. חשוב לנו כיצד האנשים הללו רואים אותנו. חוקרים, פרופסורים, מדענים אנשי הייטק מבריקים, מתחומי הטכנולוגיה והרפואה, פזורים ברחבי תבל, ואינם ממהרים לשוב לארץ מולדתם. 

אנו זקוקים לאנשים יוצאי דופן אלה, ותרומתם חשובה ובעלת השפעה על מעמדה של ישראל בעולם. אם כל אחד יעשה את המאמץ הקטן הזה, נרוויח בגדול.

5 דברים שכדאי להמשיך לעשות אחרי שהקורונה תיעלם

אתם משתוקקים כבר לקרוע את המסכות מהפנים, למלא את בתי הקפה והמסעדות ולטוס ליעד מחוץ למדינה. החיסונים כבר בישראל וזה הזמן לחשוב על היום שאחרי....